lördag 4 maj 2013

Vi arbetar med ordklasser!

I klass 3 håller vi på att arbeta med ordklasser. Min klass gillar och sjunga och spela. Varför då inte använda sig av MI - intelligenserna - musik. När jag själv gick i skolan så fick vi lära oss ramsor. Men jag kom ihåg att jag funderade mycket på vad ting är.. "Substantiv är namn på ting t.e.x boll och ring." Nu är det dags att använda lite ny teknik. Men jag berättade även ramsan som jag fick lära mig. Jag har även gjort en PPt - Powerpoint presentation. Där gjorde jag nya figurer till substantiv - substantiv Sussie, Adjektiv Anders och Verb Vera. Sussie gillar att ha många prylar runt sig, adjektiv Anders är en kul kille, verb Vera är en superhjälte som gillar att göra saker. Jag får se om jag kan lägga ut bilder på dem. Vi lyssnade också på låtar från Grammatikbolaget från youtoube. Verkligen roliga och bra låtar.

2 kommentarer:

  1. Wow, dessa är toppen, kommer att länka! :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Det får du gärna göra! Grammatikbolaget har gjort flera bra låtar :). Du har en toppen bra blogg med väldigt många användbara länkar.

    SvaraRadera